Tuesday, October 21, 2008

Rais Sekerat Gila Macam Tun M


Kalau tak Lawak, mungkin dia itu sekerat gila iaitu Menteri Luar Malaysia sekarang Datuk Seri Dr Rais Yatim, cakapnya merapu macam bossnya dulu Tun Mahathir. Maruahnya pun pelacur sepebagaimana dia melacur-lacurkan dirinya itu.


Dulu dia melacurkan maruahnya konon dah bakar jembatan marahkan Tun M, kemudian dia tubuhkan jembatan baru iaitu parti Semangat 46, tetapi ibarat anjing menjilat balik ludahnya itu dia balik masuk Umno, dan menjadi menteri.


Maruahnya dilacurkan sekali lagi apabila makhluk ini membenarkan Umno dikritik oleh orang luar parti, menentukan apa-apa hal yang berlaku dalam parti. Ini ibarat suami membenarkan isterinya diterajui oleh suami lain atas alasan locus standi.

Dia juga merayu-rayu meminta dikekalkan semula sebagai calun wakil rakyat, kononnya untuk satu penggal lagi, "berilah peluang" tambahnya lagi ibarat manusia yang tidak bermaruah.


Memang dahsyat orang bernama Datuk Seri Rais Yatim ini. Dan saya mengesyaki dia ini sedang melacurkan negara tanpa pengetahuan bosnya. Sekiranya tidaklah begitu mengapakah USA boleh campur tangan dalam hal-hal dalam urusan peribadi negara. Entah-entah kes Anuar Ibrahim itu angkara dia. Dialah agen sebenar CIA. Siapa sangka?

1 comment:

Anonymous said...

rais adalah manusia punca yang mencetuskan anwar kena pecat dari kerajaan dahulu.